ورود عضویت
منو
راهنمای صفحات
افزودن به علاقه مندی ها
ثبت نام در
سئوی مقدماتی
864,000 تومان
778,000 تومان
تاریخ شروع 1399/07/10
مدت زمان
30 ساعت
دسته بندی دوره
بازاریابی آنلاین
سطح مهارت
مقدماتی
پیش نیاز
ندارد
ساعت برگزاری
پنجشنبه ها 14:00 الی 19:00
سئوی مقدماتی

SEO، ،این کلمه از کجا آمده است؟ چرا این روزها اکثر فعالان در حوزه های مختلف کسب و کار کم یا زیاد با این کلمه درگیر هستند؟ کلمه SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه نمودن نتایج موتورهای جستجو است. اگر بخواهیم دقیقتر به این عنوان نگاه کنیم، می توانیم بگوییم وقتی یک نفر برای خواص میوه سیب (اپل) در صفحه گوگل جستجو می کند اگر نتیجه جستجویش لپتاپ های Macbook اپل باشد، این نتیجه اصلاً مناسب نیست. حال برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار این موضوع نقشش بسیار پررنگتر خواهد بود، اگر نتوانید محصول خود را به خوبی در معرض نمایش بگذارید، حتی ممکن است تا مرز برشکستگی هم پیش بروید. بنابراین استفاده از این مهارت می تواند احتمال توجه به شما را در بین مشتریان افزایش بدهد. پس اگر دوست دارید جز آن دسته از مشاغل باشید ما را در ادامه دنبال کنید.

علیرضا حمداللهی
متخصص دیجیتال مارکتینگ
توضیحات

شما وقتی یک عبارتی را در یکی از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ یا هر موتور دیگر جستجو می کنید، یک لیستی بلند بالا از صفحات وب می بینید که به طور شگفت آوری شما را به موضوع مورد نظرتان راهنمایی می کنند، اما تا به حال پیش آمده است که به این موضوع فکر کنید که چه طور این اتفاق می افتد؟ گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده کنید، سیستمی را در خود دارند که با عنوان "خزنده" معرفی می شود، خزنده بعد از زدن کلید جستجو بیرون می آید و تمام صفحات و اطلاعات مربوط به موضوع شما را از اینترنت پیدا می کند. در واقع خزنده ها تمام 0 و 1 های موجود را به همراه خود باز می گردانند و فهرستی از آنها ایجاد می کنند، بعد از آن نیاز به تمیزکاری این فهرست است.

برطبق الگوریتمی تمام داده ها با اطلاعاتی که شما میخواستید مقایسه و اطلاعات اضافه آن از فهرست پاک می گردد. عوامل بسیاری در این الگوریتم موتورهای جستجو نقش دارند. وب مسترها و ارائه دهندگان محتوا از اواسط دهه 1990 بهینه سازی وب سایت ها را برای موتورهای جستجو آغاز کردند زمانی که اولین موتور جستجو در فهرست اولیه وب قرار گرفت. در ابتدا، همه وب مسترها فقط باید آدرس یک صفحه یا URL را برای موتورهای مختلف که خزنده های صفحات وب بودند، ارسال می کردند. این فرایند شامل یک موتور جستجو عنکبوتی بود که جستجوی صفحه، دانلود و ذخیره آن بر روی سرور موتور جستجو قرار میگرفت. برنامه دوم به عنوان فهرستگر شناخته می شد، اطلاعاتی در مورد صفحه مانند کلمات آن، جایی که در آن قرار داشت و همچنین تمام پیوندهایی که در صفحه وجود داشت، استخراج می شد. تمام این اطلاعات سپس در یک برنامه برای خزیدن در تاریخ بعدی قرار می گرفت.

کم کم صاحبان وب سایتها ارزش یک رتبه بالا و دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو را به رسمیت شناختند و این عاملی شد برای به وجود آمدن هکرهای سئو کلاه سفید و کلاه سیاه. به گفته تحلیلگر صنعت، دنی سلیوان، عبارت "بهینه سازی موتور جستجو" احتمالاً در سال 1997 مورد استفاده قرار گرفت. سالیوان "بروس کلی" را جزء اولین افرادی که محبوبیت این اصطلاح را دارد معرفی می کند. جیسون گمبرت با متقاعد کردن دفتر علائم تجاری در آریزونا سعی در تجاری نمودن عنوان SEO کرد. نسخه های اولیه الگوریتم های جستجو به اطلاعات ارائه شده توسط مدیر وب، مانند کلمات کلیدی یا فایل های فهرست بندی در موتورهایی مانند ALIWEB تکیه داشتند.

برچسب های متا نیز راهنمایی برای محتوای هر صفحه ارائه می کنند، زیرا انتخاب کلمات کلیدی در برچسب متا به طور بالقوه می تواند نمایشی نادرست از محتوای واقعی سایت باشد. داده های نادرست، ناقص و متناقض در برچسب های متا می توانند باعث شوند که صفحات در جستجوهای بی ربط، رتبه بندی شوند. فاکتورهای SEO بر اساس اهمیت کلی آنها مشخص می گردند و از جمله آنها می توان به کیفیت محتوا و تحقیقات کلمات کلیدی که عوامل اصلی بهینه سازی محتوا، هستند اشاره نمود.یکی از جالبترین مفاهیمی که در SEO معرفی شده است عنوان جدول تناوبی فاکتورهای SEO است  که میتواند فاکتورهای موفقیت را مشخص کند.

الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را بر اساس تجربه جستجوی، در اختیار کاربران قرار دهند. بدین معنی که چنانچه جستجوی کلمه یا عبارت مورد نظر شما پیشتر که جستجو گردیده است، کدام صفحات از نظر کاربران نزدیکتر بوده است. بهینه سازی سایت و محتوای شما با توجه به این عوامل می تواند به صفحات شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. همچنین برخلاف تبلیغات جستجو پولی، شما نمی توانید با پرداخت پول موتورهای جستجو را برای گرفتن رتبه های جستجوی بدست آورید.

 سئو بخشی اساسی در بازاریابی دیجیتال است، زیرا افراد هر ساله هزاران جستجو انجام می دهند و می توان گفت غالباً با هدف تجاری و برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات است. جستجو اغلب اصلیترین منبع صرف ترافیک دیجیتال است. دید بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو برای به رقابت شما در بازارتان می تواند تأثیر بسیار مفیدی را در ارائه خدمات یا فروش محصولات شما داشته باشد. با این حال، نتایج جستجو طی چند سال گذشته در حال تحول بوده است تا به کاربران پاسخ مستقیم و اطلاعاتی بدهند که احتمال دارد نتیچه صددرصد به پاسخ سؤالات آنها را داشته باشد، یعنی به جای نمایش تعداد بیشماری از صفحات و گشتن در میان آنها، کاربران را دقیقاً به صفحه موردنظرشان راهنمایی کنند. همچنین توجه داشته باشید، ویژگی هایی مانند نتایج غنی و پانل های دانش در نتایج جستجو می توانند باعث افزایش دید شوند و اطلاعات بیشتری به طور مستقیم را به طور مستقیم در مورد شرکت، محصولات و یا خدمات شما به کاربران ارائه دهند.

مشاهده بیشتر
سرفصل دوره
مقدمات دوره
  • معرفی دوره و پیشنیازهای آن
  • سئو چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟
  • تاریخچه گوگل و موتورهای جستجو
  • موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
  • آیا سئو به تنهایی کافی است؟
  • چرا طراحان وب باید با سئو آشنا باشند؟
  • تعریف اجزای کلی سئو (onpage seo – offpage seo)
آشنایی با مفاهیم پایه دیجیتال مارکتینگ و سئو
  • دیجیتال مارکتینگ چیست و شامل چه مواردی می شود؟

 مفاهیم و تعاریف کلی در دیجیتال مارکتینگ

 سئو یکی از راهکارهای دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی

شبکه های اجتماعی

استراتژی و بازاریابی محتوا *

نرخ تبدیل چیست؟

بازاریابی درون گرا چیست؟

تبلیغات کلیکی آنلاین – Adwords و تعریف SEM

کلمات کلیدی، تحقیق و انتخاب
  • تعریف کلمات کلیدی و بیان اهمیت آن
  •  ویژگی کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار ما
  •  مهمترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی
  •  ابزار Google Keyword planner
  •  ابزار KWfinder
  •  آشنایی با ابزار Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی – Keyword research
  •  بدست آوردن کلمات کلیدی یک کسب و کار
  •  بدست آوردن کلمات کلیدی رقبا و ساخت لیست کلمات کلیدی
  •  تعریف Keyword stuffing و چگالی کلمات کلیدی – Keyword density
  •  معرفی KEI و KPI
  •  مفهوم keyword cannibalization
آموزش بهینه سازی داخلی با تاکید بر محتوا
  • بهینه سازی تگ عنوان
  • بهینه سازی متادسکریپشن
  • متن کلی مقالات و بهینه سازی آن
  • بررسی کاراکتر های فارسی در سئو
  • بهینه سازی تگ های h1 تا h6
  • دسته بندی ها و برچسب ها – category and tags
  • بهینه سازی url و slug
  • بهینه سازی لینک های داخلی و خارجی
  • آموزش بهینه سازی اصولی تصاویر
  • آشنایی با ابزار تحلیل محتوا Buzzsumo
آموزش بهینه سازی داخلی با تاکید بر سئو تکنیکال
  • استفاده از HTML5 Semantic tags
  • استفاده از فونت‌آیکن ها به جای تصاویر
  • نسبت متن به کد
  • استفاده از Breadcrumbs
  • آموزش استفاده از canonical و hreflang
  • آموزش استفاده از سایر متاتگ ها در سئو
  • آموزش ایجاد نقشه سایت و بررسی اهمیت آن در سئو
  • تنظیمات هاست و دامنه از نگاه کارشناس سئو
  • آموزش درج ساختار schema در وب سایت
  • نکات مربوط به سئو ویدئو
  • سئو محلی یا لوکال سئو
  • آموزش Minify و Bundle کردن Static ها در سئو
  • آموزش تغییرات در فایل htaccess
  • آموزش تغییرات در فایل robots.txt
  • آشنایی با اصطلاحات سئو تکنیکال
  • تفاوت subdomain و subfolder
  • آموزش مقدماتی استفاده از نرم افزار Screaming frog
  • بهینه سازی نرخ خزنده در موتورهای جستجو – CBO
  • نکات فنی در خصوص سئو پروژه هایی که زبان آنها ASP.NET می باشد.
  • نکات فنی در خصوص سئو پروژه هایی که از SPA استفاده می کنند.
آموزش ابزارهای پیشرفته آنالیز سئو
  • آموزش کامل بهبود شاخص های GTMetrix
  • آموزش کامل استفاده از ابزارهای Woorank
  • آموزش کامل استفاده از Google page speed
  • آموزش استفاده از پنل Alexa
  • آموزش کامل ابزار Google Search Console
  • آموزش استفاده از ابزار Moz Pro و Ahrefs
  • نصب و آموزش مقدماتی ابزار Google Analytics
آموزش بهینه سازی خارجی – Offpage SEO
  • بهینه سازی خارجی شامل چه مواردی می شود؟
  • بررسی اهمیت لینک بیلدینگ
  • بررسی بک لینک های وب سایت (براساس شاخص های کمی و کیفی)
  • نکات مهم در متن بک لینک
  • مراحل ساخت بک لینک طبیعی و استاندارد
  • ارزش بک لینک در قسمت های مختلف ساخت
  • اشتباهاتی که نباید در ساخت بک لینک مرتکب شویم
  • خرید لینک، ریپورتاژ آگهی و پست مهمان
  • بررسی اهمیت شبکه های اجتماعی و اهمیت آنها در سئو
آشنایی با الگوریتم های گوگل
  • آشنایی با الگوریتم های گوگل
  • الگوریتم گوگل پاندا
  • الگوریتم گوگل پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم موبایل گدون
  • الگوریتم freshness
  • سایر الگوریتم ها
آموزش سئوی وردپرس
  • افزونه Yoast SEO
  • افزونه wp rocket
  • افزونه سئو ویدئو – Yoast Video SEO
  • افزونه سئو فروشگاه – Yoast SEO for Woocommerce
  • افزونه های لینک سازی خودکار – interlink manager و ...
  • معرفی افزونه و قالب برای ایجاد ساختار schema
  • معرفی سایر افزونه های مهم برای سئو وردپرس
امتیاز
0.0

خواهشمندیم با نظرات خود ما را در ارائه هرچه بهتر خدماتمان یاری فرمائید

نظرات
مشاهده تمامی نظرات